În simbolismul masonic, „ochiul lui Horus” sau „ochiul atotvăzător”, plasat în interiorul unui triunghi, este adesea înfățișat înconjurat de razele strălucitoare ale lui Sirius. Lumina din spatele ochiului atotvăzător de pe bancnota de 1 dolar nu este cea a Soarelui, ci a lui Sirius. Marea Piramidă de la Gizeh a fost construită în aliniament cu steaua Sirius, care este reprezentată strălucind deasupra piramidei. Acest omagiu radiant adus lui Sirius se află acum în buzunarele a milioane de cetățeni.
În lojile masonice, Sirius este cunoscută ca „Steaua strălucitoare” (The Blazing Star) și dacă ne uităm la ponderea pe care o ocupă imaginea ei în simbolismul masonic, ne putem da seama de uriașa ei importanță. Scriitorul mason William Hutchinson a scris despre Sirius că „este cel mai glorificat obiect și necesită toată atenția noastră în cadrul Lojii. Așa cum lumina lui Sirius își croia drumul în Marea Piramidă în timpul inițierilor, tot așa este ea prezentă, în mod simbolic, în lojile masonice. Astronomii antici au văzut toate marile simboluri ale masoneriei în stele. Sirius strălucește în lojile noastre precum Sirius pe cer”.
În francmasonerie se spune că Sirius este simbolul zeității creatoare, al omniprezenței (Creatorul este prezent pretutindeni) și al omniscienței (Creatorul vede și știe tot). Prin urmare, Sirius este locul sacru unde toți masonii trebuie să urce; este sursa puterii divine și destinația finală a creaturilor devenite divine. Pentru a atinge perfecțiunea, inițiatul trebuie să înțeleagă și să-și însușească natura duală a lumii (bun și rău, masculin și feminin, alb și negru etc.) prin metamorfoză alchimică.
Acest concept este deseori reprezentat în arta masonică prin uniunea lui Osiris cu Isis (principiul masculin/feminin) care i-au dat naștere lui Horus, copilul stelelor, omul perfect al francmasoneriei, care este echivalat cu Sirius. Soarele și Luna, cele două mari principii ale francmasoneriei, își trimit lumina asupra odraslei lor – Steaua strălucitoare sau Horus.
Hieroglifa egipteană pentru steaua Sirius (foto stânga) este ezoteric interpretată ca ilustrând această trinitate cosmică, prin cele trei elemente: obeliscul falic (reprezentându-l pe Osiris), domul în formă de pântec (reprezentând-o pe Isis) și o stea (reprezentându-l pe Horus). Acesta este un concept crucial pentru francmasoni, fiind încorporat în cele mai importante construcții din lume.
Ordinul Steaua Orientului. Simbolul acestui ordin este o stea în cinci colțuri inversată, asemănătoare „Stelei strălucitoare” din francmasonerie. Considerată a fi versiunea feminină a francmasoneriei (deși sunt acceptați și bărbați), Ordinul Steaua Orientului este denumit direct după Sirius, steaua care apare pe cer de la est. Explicația pentru public a alegerii acestui nume pentru un ordin masonic al femeilor este
aceea că ar face referire la „Steaua de la Răsărit”, care i-a ghidat pe cei trei magi spre locul unde se afla pruncul Iisus. Dar numai o scurtă privire aruncată asupra simbolismului ocult al ordinului arată clar că numele lui face referire la Sirius, cea mai importantă stea a organizației din care provine – francmasoneria.
Deși astăzi prezența femeilor în societățile oculte este considerată o raritate, inițierea lor s-a făcut începând din antichitate. De-a lungul istoriei, multe femei de excepție au ținut sus ștacheta francmasoneriei feminine. Printre acestea: Josephine de Beauharnais, soția lui Napoleon Bonaparte, scriitoarea George Sand, Clara Barton, fondatoarea Crucii Roșii
americane, aviatoarea Edith Clark, cântăreața de culoare Josephine Baker, Ginette Eboue, reprezentanta Republicii Congo la UNESCO, Golda Meyr, prim-ministru al statului Israel și Margaret Thatcher, prima femeie din Europa și a patra din lume devenită șef de guvern, unicul prim-ministru britanic reales de trei ori consecutiv. Putem afirma astfel că femeile membre ale unei loji masonice au avut un impact important în domeniul spiritual, social, intelectual sau politic al țării lor. (SURSA)
Jay Weidner (despre Cruncea din Hendaye şi Paul Mevryl): „Călcând pe urmele lui Boucher şi Fulcanelli, Mevryl confirmă conţinutul apocaliptic al mesajului înscris pe monument, după care se lansează într-o povetire ştiinţifico-fantastică despre explozii solare şi corăbii-arcă de dimensiunea astrului selenar. Argumentele pe care le furnizează în explicarea imaginilor gravate pe piedestal se transformă într-o exegeză oarecum sumbră legată de schimburi interplanetare, în primul rând intergalactice, în care este implicată şi Sirius, pe care o numeşte sugestiv „Soarele de dincolo de Soare”, apoi în cadrul sistemului nostru solar, moment în care intră în scenă şi Venus.
(…) În loc de a furniza alte explicaţii, Mevryl preferă să citeze două pasaje din Coran, după care face o digresiune despre Egiptul antic şi lansează câteva ipoteze referitoare la „rasa osiriacă… oameni după chipul lui Dumnezeu, mai degrabă decât zei”. Să fie oare aceştia „mentorii şi cei care conduc omenirea terestră?”, îşi pune Mevryl întrebarea. Din toate aceste lucruri, el stabileşte că „în palierele superioare ale profeţiei din Scrierile Sfinte există speranţă. O speranţă întemeiată pe realităţi astronomice”.” (Cruncea din Hendaye, pag. 372-373, 375)
Extrase „Morals and Dogma” by Albert Pike:
„To find in the BLAZING STAR of five points an allusion to the Divine Providence, is also fanciful; and to make it commemorative of the Star that is said to have guided the Magi, is to give it a meaning comparatively modern. Originally it represented SIRIUS, or the Dog-star, the forerunner of the inundation of the Nile; the God ANUBIS, companion of ISIS in her search for the body of OSIRIS, her brother and husband. Then it became the image of HORUS, the son of OSIRIS, himself symbolized also by the Sun, the author of the Seasons, and the God of Time; Son of ISIS, who was the universal nature, himself the primitive matter, inexhaustible source of Life, spark of uncreated fire, universal seed of all beings. It was HERMES, also, the Master of Learning, whose name in Greek is that of the God Mercury. It became the sacred and potent sign or character of the Magi, the PENTALPHA, and is the significant emblem of Liberty and Freedom, blazing with a steady radiance amid the weltering elements of good and evil of Revolutions, and promising serene skies and fertile seasons to the nations, after the storms of change and tumult.” (p.12)
“Isis was also aided in her search by Anubis, in the shape of a dog. He was Sirius or the Dog-Star, the friend and counselor of Osiris, and the inventor of language, grammar, astronomy, surveying, arithmetic, music, and medical science; the first maker of laws; and who taught the worship of the Gods, and the building of Temples.” (p. 251)
„The Arabs, under a sky always clear and serene, adored the Sun, Moon, and Stars. Abulfaragius so informs us, and that each of the twelve Arab Tribes invoked a particular Star as its Patron. The Tribe Hamyar was consecrated to the Sun, the Tribe Cennah to the Moon; the Tribe Misa was under the protection of the beautiful Star in Taurus, Aldebarán; the Tribe Tai under that of Canopus; the Tribe Kais, of Sirius; the Tribes Lachamus and Idamus, of Jupiter; the Tribe Asad, of Mercury; and so on. The Saracens, in the time of Heraclius, worshipped Venus, whom they called CABAR, or The Great; and they swore by the Sun, Moon, and Stars. Shahristan, an Arabic author, says that the Arabs and Indians before his time had temples dedicated to the seven Planets. Abulfaragius says that the seven great primitive nations, from whom all others descended, the Persians, Chaldæans, Greeks, Egyptians, Turks, Indians, and Chinese, all originally were Sabæists, and worshipped the Stars. They all, he says, like the Chaldæans, prayed turning toward the North Pole three times a day, at Sunrise, Noon, and Sunset, bowing themselves three times before the Sun. They invoked the Stars and the Intelligences which inhabited them, offered them sacrifices, and called the fixed stars and planets gods. Philo says that the Chaldæans regarded the stars as sovereign arbiters of the order of the world, and did not look beyond the visible causes to any invisible and intellectual being. They regarded NATURE as the great divinity, that exercised its powers through the action of its parts, the Sun, Moon, Planets, and Fixed Stars, the successive revolutions of the seasons, and the combined action of Heaven and Earth.” (p. 307-308)
„This period of 1461 years, each of 365 days, bringing back the commencement of the Solar year to the Solstitial point, at the rising of Sirius, after 1460 complete Solar revolutions, was called in Egypt the Sothiac period, the point of departure whereof was the Summer Solstice, first occupied by the Lion and afterward by Cancer, under which sign is Sirius, which opened the period. It was, says Porphyry, at this Solstitial New Moon, accompanied by the rising of Seth or the Dog-Star, that the beginning of the year was fixed, and that of the generation of all things, or, as it were, the natal hour of the world. Not Sirius alone determined the period of the rising of the Nile, Aquarius, his urn, and the stream flowing from it, in opposition to the sign of the Summer Solstice then occupied by the Sun, opened in the evening the march of Night, and received the full Moon in his cup. Above him and with him rose the feet of Pegasus, struck wherewith the waters flow forth that the Muses drink. The Lion and, the Dog, indicating, were supposed to cause the inundation, and so were worshipped. While the Sun passed through Leo, the waters doubled their depth; and the sacred fountains poured their streams through the heads of lions. Hydra, rising between Sirius and Leo, extended under three signs. (p.315)
„The paranatellons of that sign are, the crown of Ariadne or Proserpine, made of leaves of the melilot, Procyon and Canis Major, one star of which was called the Star of Isis, while Sirius himself was honored in Egypt under the name of Anubis.” (p. 325)
„Ormuzd or Osiris, the beneficent Principle that gives the world light, was personified by the Sun, apparent source of light. Darkness, personified by Typhon or Ahriman, was his natural enemy. The Sages of Egypt described the necessary and eternal rivalry or opposition of these principles, ever pursuing one the other, and one dethroning the other in every annual revolution, and at a particular period, one in the Spring under the Bull, and the other in Autumn under the Scorpion, by the legendary history of Osiris and Typhon, detailed to us by Diodorus and Synesius; in which history were also personified the Stars and constellations Orion, Capella, the Twins, the Wolf, Sirius, and Hercules, whose risings and settings noted the advent of one or the other equinox. Plutarch gives us the positions in the Heavens of the Sun and Moon, at the moment when Osiris was murdered by Typhon. The Sun, he says, was in the Sign of the Scorpion, which he then entered at the Autumnal Equinox.” (p. 323)